Tofacitinib w łuszczycowym zapaleniu stawów u pacjentów z niewystarczającą odpowiedzią na inhibitory TNF ad

Tofacitinib preferencyjnie hamuje przekazywanie sygnału przez JAK3 i JAK1 z selektywnością funkcjonalną w stosunku do JAK2.5 W fibroblastach skóry łuszczycowej pacjentów z łuszczycowym zapaleniem stawów tofacitinib znacząco zmniejszał ekspresję fosforylowanego przekaźnika sygnału i aktywatora transkrypcji 3 (pSTAT3), pSTAT1 i czynnika jądrowego .B p65 i indukowana ekspresja supresora sygnalizacji-3 cytokiny i inhibitor białkowy aktywowanego STAT3.6 Zahamowanie JAK może skutkować modulacją zapalenia łuszczycowego w stawowych i pozastawowych miejscach.7 Zgłaszamy wyniki testu doustnego łuszczycowego zapalenia stawów (OPAL) za randomizowane badanie III fazy dotyczące tofacitinibu ograniczone do pacjentów z aktywnym łuszczycowym zapaleniem stawów, którzy mieli niewystarczającą odpowiedź na co najmniej jeden inhibitor TNF. Metody
Pacjenci
Pacjenci kwalifikowali się do udziału w badaniu, jeśli mieli 18 lat lub więcej (.20 lat na Tajwanie), co najmniej 6 miesięcy wcześniej otrzymali diagnozę łuszczycowego zapalenia stawów, spełnili kryteria klasyfikacji łuszczycowego zapalenia stawów (CASPAR) 8 miało czynną łuszczycę plackowatą podczas badania przesiewowego, miało czynne zapalenie stawów (.3 obrzęknięte i .3 tkliwe lub bolesne stawy) w skriningu i na linii podstawowej, i miało niewystarczającą odpowiedź na co najmniej jeden inhibitor TNF, co określono na podstawie braku skuteczności lub wystąpienie zdarzenia niepożądanego, które lekarz prowadzący uznał za związane z leczeniem. Dalsze szczegóły dotyczące kryteriów włączenia i wykluczenia znajdują się w Dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Wersja próbna
OPAL Beyond to sześciomiesięczne, randomizowane, kontrolowane placebo, podwójnie zaślepione, wieloośrodkowe badanie fazy 3, które zostało przeprowadzone w 98 wielonarodowych ośrodkach od czerwca 2013 r. Do kwietnia 2016 r. (Tabela S1 w dodatkowym dodatku). Scentralizowany, zautomatyzowany system randomizacji został użyty do przypisania pacjentom, w stosunku 2: 2: 1: 1, do jednego z następujących schematów: 5 mg tofacitinibu podawanego doustnie dwa razy dziennie przez 6 miesięcy; 10 mg tofacitinibu dwa razy na dobę przez 6 miesięcy; placebo, z przejściem na 5 mg tofacitinibu dwa razy na dobę po 3 miesiącach; lub placebo, z przejściem na 10 mg tofacitinibu dwa razy na dobę po 3 miesiącach. Przestawienie z placebo na przypisaną wcześniej dawkę tofacitinibu po 3 miesiącach wykonano w sposób zaślepiony. Tofacitinib lub placebo podawano doustnie co 12 godzin; pasujące tabletki placebo zostały użyte do utrzymania oślepienia. Wszyscy pacjenci otrzymywali stabilną dawkę pojedynczego konwencjonalnego syntetycznego DMARD przez cały okres próby. Badacze, pacjenci i sponsorzy nie byli świadomi zadań grupy próbnej na czas trwania badania.
Oględziny próbne
Badanie przeprowadzono zgodnie z międzynarodową konferencją na temat harmonizacji wytycznych dobrej praktyki klinicznej oraz zasadami Deklaracji Helsińskiej. Protokół próbny, dostępny na stronie i cała dokumentacja została zatwierdzona przez instytutową komisję odwoławczą lub niezależny komitet etyczny w każdej z badanych lokalizacji. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną, świadomą zgodę. Badanie było sponsorowane przez firmę Pfizer, która dostarczyła próbne leki i placebo. Personel firmy Pfizer zaprojektował badanie w połączeniu z głównymi naukowcami
[patrz też: rehabilitacja we Wrocławiu, Kabiny Sanitarne, rehabilitacja sportowa ]

Powiązane tematy z artykułem: Kabiny Sanitarne rehabilitacja sportowa rehabilitacja we Wrocławiu