Szczypanie biednych Współdzielenie kosztów Medicaid w ramach ACA

12 grudnia 2013 r. Centra Medicare i Medicaid Services (CMS) osiągnęły porozumienie ze stanem Iowa w celu rozszerzenia Medicaid na osoby dorosłe o niskich dochodach na mocy ustawy Affordable Care Act (ACA). Ekspansja Iowa Medicaid wyróżnia się daleko idącym wykorzystaniem podziału kosztów, w tym współpłaceniem i miesięcznymi składkami dla wielu zarejestrowanych. Jest to przykład rosnącego trendu w Medicaid, który rodzi ważne pytania dotyczące równoważenia problemów budżetowych państwa i odpowiednich zachęt z odpowiednią ochroną dla pacjentów. Propozycje wspólnego podziału kosztów w wybranych krajach. Oprócz Iowa, w zeszłym roku w Arizonie, Arkansas i Michigan kontynuowano ekspansje Medicaid, które wymagają znacznego podziału kosztów dla dorosłych o niskich dochodach (patrz tabela). Michigan i Iowa zaproponowały pobieranie miesięcznych składek, które rejestrujący mogliby uzyskać, angażując się w zdrowe zachowania, takie jak zaprzestanie palenia tytoniu i zmniejszenie otyłości. W kilku stanach, które nie rozszerzają obecnie swoich programów Medicaid – w tym w Indianie, Tennessee i Pensylwanii – opracowano propozycje, które obejmują również znaczny podział kosztów i zachęty finansowe dla osób zapisanych.
To podejście polityczne reprezentuje w dużej mierze niezbadane terytorium dla Medicaid. Przez większą część historii programu państwa mogły wymagać jedynie nominalnych wpłat na uczestników, a większość wymagała współpłacenia tylko za usługi takie jak leki na receptę (których Medicaid nie był zobowiązany do pokrycia przed ACA). Mimo że Ustawa o ograniczeniu deficytu z 2005 r. Zezwalała państwom na pobieranie opłaty od Medicaid do 5% ich rocznego dochodu w ramach podziału kosztów, większość państw korzystała z tych narzędzi tylko w przypadku rozszerzania zakresu ubezpieczenia na osoby o wyższych dochodach, a niektóre grupy zostały zwolnione z wymogów dotyczących podziału kosztów. Tymczasem miesięczne składki i kopie za wizyty lekarskie (prawie powszechne w prywatnych planach ubezpieczeniowych) w zasadzie nie istniały dla tradycyjnych beneficjentów Medicaid – niepełnosprawnych dorosłych, kobiet w ciąży oraz rodziców i dzieci z dochodami rodzinnymi poniżej granicy ubóstwa.
Obecny ruch w kierunku podziału kosztów jest częściowo konsekwencją decyzji Sądu Najwyższego z 2012 r., Która uczyniła rozszerzenie Medicaid opcjonalnie dla państw. Chociaż około połowa państw dotychczas odmówiła rozszerzenia swoich programów, inne widziały ekspansję jako okazję do negocjacji z CMS dla nowego autorytetu, aby przesunąć większą odpowiedzialność finansową na rejestrujących.
W każdym planie ubezpieczeń jednym z celów podziału kosztów jest zwiększenie efektywności i zmniejszenie całkowitych wydatków. W przypadku braku podziału kosztów, osoby rejestrujące się nie mają motywacji do rozważenia kosztów w podejmowaniu decyzji o tym, czy i gdzie szukać pomocy lub jakie usługi należy uzyskać. Zwolennicy podziału kosztów twierdzą, że doprowadzi on do tego, by podejmować bardziej efektywne decyzje dotyczące opieki zdrowotnej – wybierając lek generyczny zamiast markowego leku lub czekając na wizytę u lekarza, zamiast odwiedzać pogotowie ratunkowe, aby uzyskać nieopracowany problem.
Drugim celem jest wspieranie osobistej odpowiedzialności. Według słów gubernatora stanu Iowa, Terry ego Branstada, podział kosztów pomaga uczestnikom nabrać prawa do własnego zdrowia. To pojęcie łączy dwa ideały. Jeden ideał, zakorzeniony w filozofii libertariańskiej, zmniejsza zależność od służb państwowych i zachęca do samowystarczalności finansowej
[hasła pokrewne: rehabilitacja kręgosłupa, klinika rehabilitacji, kabiny toaletowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kabiny toaletowe klinika rehabilitacji rehabilitacja kręgosłupa