Posts Tagged ‘wkładki sfp’

Wplyw odprezenia chorego pluca przy

Tuesday, July 12th, 2016

Wpływ odprężenia chorego płuca przy prawidłowym leczeniu odmą opłucną objawia się często, już w pierwszych dniach, zwłaszcza przy od- mach całkowitych. Dotyczy to przede wszystkim ogólnej ciepłoty ciała. Gorączka, nawet trawiąca, w przypadkach niepowikłanych nieraz zna- cznie opada i może znikać, w początkowym okresie leczenia wraca jednak za każdym razem, gdy odma wskutek wessania się powietrza zmniejsza się. Przed spadkiem gorączki bardzo często bywa jej skok, zwłaszcza je- żeli do jamy opłucnej wprowadza się dużo powietrza. Mniejszy wpływ na gorączkę spostrzega się w tych przypadkach, w których wytwarza się odmę częściową. Gorączka może u takich osób nawet nie opaść, pomimo leczenia odmą. Działanie odmy na gorączkę tłumaczy się wzmożonym wsysaniem się jadów gruźliczych, wyciśniętych z ognisk gruźliczych. Spadkowi ogólnej ciepłoty dała towarzyszy zwolnienie tętna do 80-72, a nawet do częstości prawidłowej. Kaszel w pierwszych dniach nieraz zwiększa się, a później maleje. Plwocina może zniknąć zupeł- nie. Włókna sprężyste i prątki gruźlicy w plwocinie wykrywa się coraz rzadziej, aż wreszcie mogą one zniknąć – zwykle jednak nie wcześniej niż po 1-2-miesięcznym leczeniu. W niektórych przypadkach na odwrót liczba prątków w plwocinie w pierwszych dniach leczenia odmą wzrasta. Maleją f mogą ustępować także inne objawy toksyczne, nawet w przypadkach nie całkowitej odmy, jako to: objawy niestrawności, ogólne osłabienie, poty nocne (czasami po poprzednim zwiększeniu się) i in. Zauważyłem prócz tego, że wprowadzeniu powietrza do jamy opłucnej 1..1 niektórych chorych stale towarzyszy zmniejszenie dobowej ilości mo- czu. W przypadkach pomyślnych stan podmiotowy i przedmiotowy cho- rych coraz bardziej się poprawia, zwłaszcza jeżeli leczenie odmą rozpo- częto wcześnie i zastosowano równocześnie leczenie higieniczno-diete- tyczne. Obecnie nie ulega już wątpliwości, że leczenie odmą, nie przerwane przedwcześnie, może doprowadzić do zupełnego wyleczenia. Przy uwzględnieniu tylko tych przypadków gruźlicy płuc, w których wyleczenie trwa co najmniej 8 lat, Rist oblicza odsetek wyleczonych odmą płucną na 35. W ma- teriale Pawła Martyszewskiego i Wandy Stankiewicz-Trybowskiej liczba osób kli- nicznie wyleczonych odmą wynosi 46% (120 przypadków na 262, u których leczenie odmą zostało zakończone). Najlepsze wyniki uzyskano u chorych w wieku od 20 do 25 roku żyda. W przypadkach, w których gruźlica trwała poniżej pół roku przed rozpoczęciem leczenia odmą opłucną prątki znikły w plwocinie w 63,3%, natomiast u chorych, u których leczenie odmą rozpoczęto później, zaledwie w 45,5%. [patrz też: , psycholog Kraków, odzież bhp, wkładki sfp ]

Siedziba zatorów mózgowych zalezy od

Tuesday, July 12th, 2016

Siedziba zatorów mózgowych zależy od położenia chorego podczas wy- twarzania odmy. Pęcherzyki powietrza po opuszczeniu serca posuwają się z krwią wzdłuż najwyżej leżącej ściany tętnicy głównej i dlatego mogą łatwo) dostać się do jednego z odgałęzień łuku tętnicy głównej. Dla zrozumienia rozwijającego się obrazu chorobowego przypomnę, że tętnica bezimienna wychodzi z łuku najpierw, przy czym jej ujście znajduje się ściśle między przednią a tylną jego ścianą, lewa wspólna tę- tnica szyjna odchodzi w odległości 10 mm od tętnicy bezimiennej, lecz bardziej od przedniej ściany łuku, a lewa tętnica podobojczykowa od- chodzi w odległości 15 mm od lewej wspólnej tętnicy szyjnej, także bar- dziej od przedniej ściany łuku. Te stosunki topograficzne sprawiają, że gdy chory leży na lewym boku, powietrze wprowadzone do prawej jamy opłucnej, dostając się do krwi dociera do tętnicy bezimiennej a stąd do na- czyń prawej półkuli mózgowej. Wskutek tego ogólne objawy nerwowe (porażenia, drgawki) dotyczą lewej połowy ciała. Jeżeli chory leży na prawym boku, to powietrze dostaje się do lewej wspólnej tętnicy szyjnej i lewej podobojczykowej i wywołuje ogólne objawy nerwowe dotyczące prawej połowy ciała oraz miejscowe w lewej górnej kończynie w postaci bladych plam o charakterze rumienia. W położeniu chorego na wznak oraz na brzuchu, powietrze toruje sobie drogę przede wszystkim do tę- tnicy bezimiennej, a zatkanie jej rozgałęzień wywołuje ogólne objawy nerwowe w.lewej połowie ciała. Jeżeli do tętnicy głównej dostaje się na raz dużo powietrza, wtedy przenika ono do wszystkich tętnic odchodzą- cych od łuku i wywołuje przez to obraz, kliniczny bardziej złożony. Zatory powietrze dotyczą częściej prawej półkuli mózgowej, gdyż w większości przypadków odmę leczniczą stosuje się po prawej stronie, a więc wytwarza się ją i dopełnia w położeniu chorego na lewym boku. “Rzucawka opłucna” może powstawać także przy stosowaniu więk- szych ciśnień w jamie opłucnej wskutek zatkania naczyń mózgowych skrzepliną. Skrzeplina zostaje wyciśnięta przez wprowadzone do jamy opłucnej powietrze z drobnych żył w płucu, nieraz zaczopowanych w miejscach zajętych sprawą gruźliczą. Tym sposobem powstawania rzucawki opłucnej nie można tłumaczyć przypadków, w których groźne objawy zatorowe szybko ustępują, [podobne: , wkładki sfp, sklep kolagen, Szkoła tańca Poznań ]