Posts Tagged ‘salon fryzjerski mokotów’

Zatory powietrzne zdarzaja sie czesciej

Tuesday, July 12th, 2016

Zatory powietrzne zdarzają się częściej podczas dopełnień odmy. Tłu- maczy się to większą ostrożnością lekarza podczas wytwarzania odmy niż podczas dopełnień, gdyż przy pierwszym z tych zabiegów łatwiej uszko- dzić płuco i dlatego lekarz działa wtedy oględniej. Jestem zdania, że klasyczne postaci rzucawki opłucnej zależą od zatoru powietrznego a niekiedy może od zatoru skrzepliną. Sądzę jednak, że nie można odrzucić stanowczo możliwości powstania niektórych rzadkich i bardzo łagodnych postaci poronnych. także na tle odruchu z opłucnej. Za taką możliwością przemawiają chociażby napady kaszlu powstające w okresie czynnym zapalenia opłucnej, gdy zbliżymy blaszki opłucne przez ucisk na międzyżebrza. Odruch na narząd krążenia może wywołać nagłą śmierć przy próbnym nakłuciu w wysiękowym zapaleniu opłucnej u osób z przewlekłym zwyrodnieniem lub zapaleniem mięśnia sercowego. Nie można jednak tego tłumaczenia zastosować do tych postaci “rzucawki opłucnej”, które objawiają się przemijającą ślepotą, szybko przemijają- cym uczuciem ciężaru w jednej kończynie, lekkim przyćmieniem i in- nymi objawami, których powstanie łatwo sę tłumaczy chwilowym zato- rem powietrznym pewnych części mózgu. Rozpoznanie zatorów powietrznych opiera się na wystąpieniu nagłej, silnej duszności z sinicą i utratą przytomności podczas wytwa- rzania lub, dopełniania odmy opłucnej leczniczej (także po uszkodzeniu dużej żyły). Wczesnemu rozpoznaniu powstającego zatoru powietrznego dopomaga tzw. Objaw językowy Liebermeistera poprze- dzający inne objawy zatoru. Polega on na uczuciu drętwienia części. lub całego języka z równoczesnym, -mniej więcej rozległym jego zblednie- ciem. Zależy on od dostawania się pęcherzyków powietrza do głębokiej tętnicy językowej (art. lingualis profunda) lub do jej rozgałęzień. Zatory powietrzne, przebiegające z ciężkimi objawami mózgowymi (utrata przytomności, wymioty, drgawki, porażenia lub niedowłady i in.) trzeba różnicować z zatorami naczyń mózgowych i czopami powietrznymi. Rozróżnić te sprawy można po tym, że objawy te w przypadkach zatorów powietrznych z ciężkimi objawami mózgowymi nieraz szybko znikają: chory odzyskuje przytomność, drgawki ustępują, niedowłady znikają lub stają się mniejsze itd. Natomiast w przy- padkach zatkania naczyń mózgowych czopami niepowietrznymi objawy mózgowe utrzymują się uporczywie. [przypisy: , Studnie głębinowe, przydomowe oczyszczalnie, salon fryzjerski mokotów ]

Przepalanie zrostów oplucnych (Pleurolysis intrapleuralis)

Tuesday, July 12th, 2016

Przepalanie zrostów opłucnych (Pleurolysis intrapleuralis) Skuteczność leczenia gruźlicy płuc odmą opłucną zależy głównie od na- leżytego i jednocześnie wczesnego zapadnięcia się chorych części płuca. Najczęstszą przyczyną niedostatecznej odmyleczniczej są zrosty opłucne, które mogą nawet uniemożliwić wytworzenie odmy. Powstają one prawie zawsze w przebiegu gruźlicy płuc, – przeważnie na tle zapalenia obo- cznego dookoła ogniska gruźliczego albo na tle wysiewów krwiopo- chodnych. Olgierd Sokołowski na 515 odm opłucnych leczniczych stwierdził badaniem radio- logicznym dość rozległe zrosty powrózkowate i taśmowate w 49%, płaszczyznowe w górnej części płuc w 59% i u podstawy płuc w 93%. Częstość zrostów powrózko- watych w rzeczywistości jest naj prawdopodobniej większa, gdyż zrosty taśmowate leżące w płaszczyźnie strzałkowej, nie są widzialne na zdjęciach przednio-tylnych. Gdy zrosty przeszkadzają wygojeniu się jamy gruźliczej, to powstaje konieczność ich usunięcia. Sama odma lecznicza rozciągając zrosty może wieść do stopniowego zaniku przechodzących w nich naczyń krwionośnych a następnie i samych zrostów. Dążenie do tego stosowaniem wysokich ci- śnień w jamie opłucnej jest niebezpieczne, gdyż takie postępowanie może spowodować oderwanie się zrostu od płuca z powstaniem przetoki płucno- opłucnej i zakażeniem jamy opłucnej. Dlatego też w tych przypadkach, w których zrosty są przeszkodą w leczeniu gruźlicy płuc odmą opłucną, uciekamy się do innych metod chirurgicznego leczenia gruźlicy płuc. Jeżeli jama opłucna jest całkowicie zarośnięta, to mowa być może o tora- koplastyce częściowej lub całkowitej lub o apikolizie. Natomiast w przy- padkach zrostów postronkowatych, nie pozwalających na zapadnięcie się i zbliznowacenie jamy gruźliczej; stosuje się pod kontrolą pleuroskopu przepalanie zrostów w ich ściennym przyczepie. Zrosty grubsze odłuszcza się ze ściany w warstwie zewnątrzopłucnej. [hasła pokrewne: , tusz do rzęs, ortodonta, salon fryzjerski mokotów ]