Po Fałszywym Startie – Czego możemy się spodziewać po nowych targach ubezpieczeń zdrowotnych cd

Zgodnie z odwieczną teorią zarządzanej konkurencji, eskalacja kosztów leczenia i powolne tempo systematycznej poprawy jakości odzwierciedlają braki w typowej strukturze rynków ubezpieczeń zdrowotnych. Teoria mówi, że jeśli zorganizowany zostanie wybór konsumenta wśród konkurencyjnych planów zdrowotnych, jeśli wybory będą dotowane równo, tak że kupujący będzie nosił pełną różnicę w składkach, a jeśli konsumenci zostaną poinformowani o wartości swoich opcji, konsumenci będą żądać mniej kosztownych planów oferowanie dostawców o wyższej wartości. Z kolei sektor prywatny będzie dostarczał więcej konkurentów, a rynek wynagrodzi rozwój planów oferujących wyższą wartość. To jest właśnie punkt nowych planów sieci selektywnej (tj. Planów oferujących sieć ograniczonego dostawcy) – w celu uchwycenia wartości tańszych sieci w niższych planach ochrony zdrowia. Wstępne dowody sugerują, że wymiana może zwiększyć konkurencję między planami zdrowotnymi zgodnie z tymi wytycznymi. Z biegiem czasu, Massachusetts Health Connector zwerbował 3 nowych licencjonowanych przewoźników na państwowy rynek ubezpieczeń komercyjnych, a obecnie oferuje produkty od łącznie 10 przewoźników. Podobnie, giełdy w Kalifornii, Nowym Jorku, Rhode Island i innych stanach przyciągają przewoźników, którzy są nowi w komercyjnym ubezpieczeniu spoza grupy. Poszczególni nabywcy, którzy korzystają z giełdy w Massachusetts w przeważającej części opowiadają się za niskimi cenami planów z większym podziałem kosztów konsumpcyjnych i siecią wybranych dostawców. W programie subsydiowanym Connector oferował jedynie plany sieci selektywnej i utrzymywał średni roczny wzrost premii poniżej 2% w latach 2006-2013. Podobnie, wiele wykwalifikowanych planów zdrowotnych w kraju oferuje sieci wybranych dostawców i składki, które są znacznie niższe niż oczekiwano.
Jednak zarówno podział kosztów, jak i wąskie sieci dostawców zagrażają cenowym dostawcom i nakładają kompromisy na konsumentów. Nieunikniony luz sprawdzi te partnerstwa publiczno-prywatne.
Po czwarte, reforma systemu opieki zdrowotnej powinna ostatecznie wykroczyć poza ubezpieczenie i poprawić opiekę medyczną. Lekarze, szpitale i inne osoby muszą opracować wysokowydajne systemy opieki zdrowotnej, a niektóre reformy Medicare i Medicaid w ramach ACA bezpośrednio stymulują rozwój odpowiedzialnych organizacji opiekuńczych i domów opieki skupionych na pacjentach. Wymiany mogą pomóc w pielęgnacji tych systemów poprzez organizację rynku receptywnego – takiego, w którym każda rodzina może wybrać system opieki zdrowotnej, który preferuje, po cenie odzwierciedlającej wartość konkurencyjną tego systemu, i może zmieniać systemy co roku, jeśli nie jest usatysfakcjonowany.
Istotnym ograniczeniem wpływu wyboru konsumenta jest jednak stosunkowo niewielka liczba osób, które będą objęte wymianą publiczną. Dwie zmiany mogą zwiększyć wpływ wyboru konsumenta na popyt na zintegrowane systemy dostarczania. Po pierwsze, pracodawcy zaczynają korzystać z prywatnych giełd, a jeśli tendencja ta przyspiesza, miliony pracowników mogą również robić zakupy w konkurencyjnych systemach dostarczania. Po drugie, kilka państw zaczęło przewidywać skoordynowane strategie zakupów państwowych dla Medicaid, pracowników rządowych i publicznych giełd, które doprowadziłyby do reformy systemu płatności i systemu dostaw.
Jeśli takie inicjatywy zakupowe zostaną wdrożone w ramach szeregu skoordynowanych inicjatyw mających na celu odżywianie innowacyjnych systemów dostarczania, mogą one ostatecznie uzyskać wystarczającą siłę rynkową, aby pomóc w przekształceniu opieki medycznej
[więcej w: wyposażenie taktyczne, wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego, klinika rehabilitacji ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: klinika rehabilitacji wyposażenie taktyczne wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego