Niedobór CD55, wczesna enterotencja powodująca utratę białka i zakrzepica ad 8

PNH wynika z mutacji somatycznych, które wyłączają kotwicę glikozylofosfatydyloinozytolu, która wiąże CD55 i CD59 z powierzchnią komórki, prowadząc do hemolizy i zakrzepicy za pośrednictwem dopełniacza. 29-31 Heterozygotyczne warianty utraty linii płciowej wpływające na C3, czynnik H, czynnik I lub CD46 wywołują atypowy zespół hemolityczno-mocznicowy poprzez indukowanie uszkodzenia, w którym pośredniczy dopełniacz komórek śródbłonka kłębuszkowego, hemoliza i niewydolność nerek32. Te defekty genetyczne również powodują uszkodzenie siatkówki i wiek, w którym pośredniczy dopełniacz. pokrewne zwyrodnienie plamki.38 W przeciwieństwie do PNH lub atypowego zespołu hemolityczno-mocznicowego, izolowany niedobór CD55 powoduje wcześnie pojawiającą się enteropatię tracącą na białku z powodu pierwotnej jelitowej chłoniaków i zapalenia jelit. Stwierdziliśmy, że CD55 jest regulowany w górę za pomocą kwasu retinowego, który jest wysoce skoncentrowany w jelitach z diety (ryc. S8G w dodatkowym dodatku). U osób z zespołem CHAPLE i PNH występuje zwiększone ryzyko zakrzepicy, a mikroangiopatia zakrzepowa rozwija się u pacjentów z atypowym zespołem hemolityczno-mocznicowym. Odkrycia te wskazują na krzyżową regulację kaskad dopełniacza i krzepnięcia. Niedobór CD55 został wcześniej wykryty u osób z sporadycznymi zaburzeniami żołądkowo-jelitowymi, które nie mają antygenów czerwonych krwinek grupy krwi Cromer (fenotyp Inab) .34-37 Fenotyp Inab może być przejściowy (jak zaobserwowano w trzech przypadkach) lub trwały ( jak zaobserwowano w dziewięciu przypadkach) 34-37 i jest czasem związany z chorobą żołądkowo-jelitową, która została różnie zdiagnozowana jako choroba Crohna, naczyniak naczyń włosowatych, enteropatia z utratą białka z nowotworem jelitowym i nietolerancja pokarmowa. Zidentyfikowano trzy warianty utraty funkcji (ryc. S7G w dodatkowym dodatku), chociaż nie uzyskano ostatecznej korelacji z chorobą. Ponadto nasilone zapalenie okrężnicy wywołane siarczanem dekstranu rozwija się u myszy z niedoborem Cd55, co jest zgodne z chorobą jelitową obserwowaną u naszych pacjentów, podobnie jak autoimmunizacja z udziałem limfocytów T w modelach autoimmunologicznych, prawdopodobnie z powodu nieprawidłowości immunoregulacyjnych, które są podobne do obserwowano u naszych pacjentów.21,22,38 Tylko jeden pacjent z zespołem CHAPLE wykazał autoagresję w postaci zapalenia wielostawowego, a żaden z nich nie miał markerów stanu zapalnego lub podwyższonego poziomu cytokin we krwi.
Choroba u naszych pacjentów wykazała zmienną ekspresyjność, która potencjalnie wynikała z genetyki podłoża, diety, składu mikrobiomu lub innych czynników. Konwencjonalne terapie były przejściowo skuteczne, chociaż po resekcji limfatycznych odcinków jelitowych występowała bardziej trwała korzyść. Nawracające infekcje reagowały na dożylną immunoglobulinę. Ekulizumab, który hamował wytwarzanie C5a na komórkach pacjentów, uzasadnia dalsze badania jako potencjalne leczenie zespołu CHAPLE.39 Zgodnie z tym, praca Kurolap i wsp., Opublikowana w tym wydaniu czasopisma, 40 pokazuje, że terapia ekulizumabem w rodzina z zespołem CHAPLE przyniosła atenuowaną enteropatię polegającą na utracie białka i zmniejszoną częstotliwość ruchów jelit w ciągu 100 dni po rozpoczęciu leczenia.
[więcej w: kursy rehabilitacyjne, rehabilitacja dzieci, rehabilitacja neurologiczna ]

Powiązane tematy z artykułem: kursy rehabilitacyjne rehabilitacja dzieci rehabilitacja neurologiczna