Ból jako kanałopatia

Wiele badań koncentrowało się na zmienionych transkryptach mRNA kanału w ciałach komórkowych neuronów czuciowych lub OUN w patologicznych stanach bólowych (82). Jednak mniej wiadomo na temat ekspresji białek kanałowych, zmian aktywności funkcjonalnej i traffickingu określonych kanałów w uszkodzonych nerwach. W analizie proteomicznej zmienionej ekspresji kanałowej w nerwiakach szczura i myszy uzyskano niewiele dowodów na zmienione poziomy białka podjednostki . w kanale sodowym (83). Aktywność ektopowa może odzwierciedlać zmiany w lokalizacji i gęstości kanałów jonowych w uszkodzonych nerwach, a nie zmiany na poziomie ekspresji genów. Analiza modeli bólu neuropatycznego u myszy z nokautem dostarczyła pewnych wglądów w kanały jonowe, które są istotne dla chronicznych stanów bólowych. Nadwrażliwość mechaniczna i aktywność ektopowa są osłabione w nerwiakach myszy z nokautem Nav1.8, które również wykazują deficyty w odczuwaniu bólu trzewnego i zapalnego (84). Kanał sodowy Nav1.3 jest wyrażany na wyższych poziomach w rozwijającym się układzie nerwowym niż u dorosłych; jego ponowna ekspresja w uszkodzonych neuronach czuciowych czyni go kandydatem do generowania ektopii po uszkodzeniu nerwu (85). Pochodzący z komórek glejowych czynnik wzrostu (GDNF) może normalizować upregulację ekspresji Nav1.3 i odwrotnego bólu neuropatycznego w modelach zwierzęcych, gdzie zerwano neurony (86). Jednakże, myszy z nokautem Nav1.3 rozwijają normalny poziom bólu neuropatycznego, co sugeruje, że ten kanał nie ma roli przyczynowej w tych zespołach (87). Dodatek podjednostki kanału wapniowego a2. jest regulowany w górę 20-krotnie w uszkodzonych neuronach obwodowych i jest miejscem działania leków przeciwbólowych gabapentyny i pregabaliny (88, 89). Mutageneza ukierunkowana pojedynczego aminokwasu w P2B1, która znosi wiązanie gabapentyny, skutkuje całkowitą utratą skuteczności leku u zmutowanych myszy wbijających się (90). Traffickowanie kanałów Cav2.1 do błony komórkowej jest ułatwione przez a2 (1, a działanie przeciwbólowe gabapentyny u pacjentów z bólem neuropatycznym miało odzwierciedlać obniżony poziom ekspresji kanału wapniowego (91). Interesujące jest to, że ostatnio odkryto inne działania. 2. 1. Ta podjednostka kanału wapniowego jest receptorem dla pozakomórkowej rodziny macierzy białek trombospondyny i wydaje się odgrywać ważną rolę w synaptogenezie, niezależnie od roli traffickingowej (92). Względne znaczenie tych dwóch działań a2 (3 w patogenezie bólu neuropatycznego jest jak dotąd niejasne. Podsumowanie Główna rola kanałów jonowych w przewlekłym bólu iw chorobach pobudliwości, takich jak epilepsja, jest podkreślana przez użyteczność podobnych leków dla obu patologii (93). Badanie ludzkich dziedzicznych zaburzeń bólowych zasugerowało nowe leki przeciwbólowe, ale wiele badań z użyciem nokautów kanałów jonowych związanych z bólem nie zostało jeszcze połączonych z ludzkimi bólami (94). Wyniki badań delecji genu kanału jonowego u myszy mają charakter informacyjny, ale w dużym stopniu zależą od kompleksowej analizy fenotypu. Zrozumienie subtelnych zmian funkcji i poziomów oraz czasoprzestrzennych wzorców ekspresji kanału jonowego stanowi klucz do kontrolowania pobudliwości neuronów w zmienionych stanach bólowych. Tak więc informacje z monogenicznych zespołów bólowych człowieka sprzężonych z ludzkimi bólami GWAS, wraz z dogłębnym fenotypowaniem ukierunkowanych zmutowanych modeli myszy, pomogą zidentyfikować kanały i geny regulacyjne, które przyczyniają się do patologicznego bólu. Podziękowania Nasze prace są wspierane przez Radę Badań Biotechnologicznych i Nauk Biologicznych, Radę ds. Badań Medycznych, Wellcome Trust oraz dotację Uniwersytetu Światowego R31-2008-000-10103-0. Przypisy Konflikt interesów: Autorzy potwierdzili, że nie ma konfliktu interesów. Informacje referencyjne: J Clin Invest 2010; 120 (11): 3745-3752. doi: 10.1172 / JCI43158 Obecny adres Ramin Raouf to: Laboratoria przeciwbólowe Pfizer-KCL, Wolfson Center for Age-Related Diseases, King s College London, Guy s Campus, Londyn, Wielka Brytania.
[przypisy: odma opłucnowa rehabilitacja, ksobne, jak zrobić chłopakowi dobrze ustami ]

No Responses to “Ból jako kanałopatia”

1. Teodor says:

mononukleoza

2. Brajan says:

Article marked with the noticed of: chirurgia plastyczna[...]

3. Oliwier says:

Chorowałem i chorowałem, a lekarze nie wiedzieli co mi jest

Powiązane tematy z artykułem: jak zrobić chłopakowi dobrze ustami ksobne odma opłucnowa rehabilitacja