Ból jako kanałopatia 8

Mendelian dziedziczne zaburzenia bólu dostarczyły wglądu w mechanizmy ludzkiego bólu i zasugerowały nowe przeciwbólowe leki docelowe. Co ciekawe, wiele dziedzicznych monogenicznych zaburzeń bólowych zostało zmapowanych na mutacje w genach kodujących kanały jonowe. Badania nad myszami transgenicznymi wiązały się także z wieloma kanałami jonowymi w wykrywaniu uszkodzeń i modulacji bólu. Wydaje się prawdopodobne, że nieprawidłowa aktywność obwodowego lub centralnego kanału jonowego stanowi podstawę wielu stanów patologicznych bólu. Zrozumienie mechanistycznej podstawy nieprawidłowego działania kanału jonowego pod względem handlu, lokalizacji, biofizyki i konsekwencji dla neurotransmisji jest potencjalną drogą do nowych terapii bólu. Wprowadzenie Ból służy ochronie ciała przed uszkodzeniem i wspomaganiu gojenia uszkodzonych tkanek. Przewlekły ból pozostaje jednak głównym wyzwaniem klinicznym, które, jeśli niezaspokojone, znacząco obniża jakość życia dotkniętych osób. Genetyka ludzkiego bólu była przedmiotem intensywnych badań w ostatnim dziesięcioleciu. Istotne dowody wskazują, że duży składnik doświadczenia bólu, taki jak ostre progi bólu lub skuteczność analgetyków, jest dziedziczony (1). Zaangażowanie kanałopatii w schorzenia związane z bólem człowieka zostało podkreślone przez dowody z analizy fenotypów bólu w transgenicznych modelach zwierzęcych (patrz poniżej). Błędna ekspresja kanału wiąże się również z przewlekłym bólem wywołanym przez fizyczne obrazy (2). W związku z tym zrozumienie kanałów jonowych zaangażowanych w patofizjologię stanów bólowych u ludzi może dostarczyć możliwości opracowania nowych środków terapeutycznych, a także pogłębienia naszego wglądu w funkcjonowanie układu nerwowego. Biofizyczne właściwości kanałów jonowych mogą określać pobudliwość nocyceptorów, a zatem nieprawidłowa funkcja lub ekspresja kanału może prowadzić do bólu przewlekłego lub neuropatycznego. Ból zainicjowany na obwodzie lub narządach wewnętrznych wykrywa wyspecjalizowany podzbiór neuronów czuciowych zwanych nocyceptorami, które przekazują informacje do OUN, gdzie generowany jest ból. Uciążliwe bodźce aktywują kompleksy receptorowe w terminalach nocyceptorowych w celu inicjowania potencjałów czynnościowych, które są przesyłane wzdłuż długości aksonów do rogu grzbietowego rdzenia kręgowego (Figura 1). Identyfikacja szkodliwych przetworników została częściowo skatalogowana i obejmuje GPCR i kanały jonowe bramkowane ligandami, w tym kilka członków rodziny przejściowych potencjałów receptorowych (TRP) (Figura 1). Depolaryzacja błony powoduje otwarcie bramkowanych napięciem kanałów Na +, które przewodzą przepływ jonów Na + w dół gradientu elektrochemicznego do komórek, powodując szybki powrót potencjału czynnościowego do regeneracji. Krótko po aktywacji (w milisekundach), kanały Na + dezaktywują się. tj. wprowadzić stan nieprzewodzący. podczas gdy kanały K + aktywują się do repolaryzacji błony,. priming. Kanały Na + dla następnego potencjału działania. Zależność czasu i napięcia procesów aktywacji i inaktywacji moduluje czas trwania i częstotliwość potencjałów czynnościowych w nocyceptorach. Wykazano, że kanały Na + Nav1.7 (SCN9A) i Nav1.8 (SCN10A) odgrywają ważną rolę w ścieżkach nocyceptywnych (3-5). Co ważne, wolno inaktywujące kanały Na przyczyniają się do potencjału pod-progowego, który określa, czy w odpowiedzi na depolaryzacyjny szkodliwy bodziec powstaje ostrze. Nav1.9, preferencyjnie wyrażany przez nocyceptory, ma powolną kinetykę aktywacji i inaktywacji, która pozwala na wzmocnienie odpowiedzi na bodźce poniżej progu (6). Nav1.7 ma szybką kinetykę aktywacji i dezaktywacji, ale jest również w stanie reagować na powolne depolaryzacje ze względu na właściwości kanału w stanie zamkniętym, a zatem może wzmacniać potencjały podprogowe
[podobne: jak zrobić chłopakowi dobrze ustami, odma opłucnowa rehabilitacja, leczenie lekomanii ]

No Responses to “Ból jako kanałopatia 8”

1. Capital F says:

Ja mam TSH, FT4 i TPO w normie

2. Kickstart says:

[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: schodołaz gąsnicowy[...]

3. Vortex says:

jagody goji są smaczne i to wystarczy

Powiązane tematy z artykułem: jak zrobić chłopakowi dobrze ustami leczenie lekomanii odma opłucnowa rehabilitacja