Ból jako kanałopatia 5

Nieczułość zmutowanego kanału I848T na karbamazepinę może wyjaśnić, dlaczego osoby z erytermalgią nie korzystają z leczenia, co sugeruje, że te dwa warunki mogą być spowodowane różnymi mechanizmami leżącymi u podstaw. Chociaż prezentacja różnych symptomów związanych z mutacjami w różnych częściach tego samego genu jest cechą niektórych kanałopatopatii, byłoby interesujące wiedzieć, czy heterozygota złożona z mutacjami powodującymi zarówno erytermalgię, jak i PEPD przedstawiałaby objawy obu stanów. Estacion i in. opisali mutację missense A1632E u pacjenta z objawami podobnymi do erytermalgii i PEPD (24). W tym przypadku mutacja, która leży w regionie łącznikowym S4-S5 domeny IV, powoduje szybką inaktywację, dezaktywację i trwały prąd skierowany do wewnątrz podobny do mutacji PEPD. Jest zatem prawdopodobne, że chociaż spektrum nadpobudliwości wywołane przez mutacje w SCN9A przyczynia się do szerokiego bólu objawiającego się w erytermalgii i PEPD, inne polimorfizmy lub mechanizmy są determinującymi czynnikami nasilenia objawów przejawianych w każdym zespole. Na przykład, alternatywne splicowanie eksonu SCN9A zmienia wpływ mutacji połączonej z PEPD I1461T na inaktywację i prądy rampowe kanału (25). Wrodzona niewrażliwość na ból Niestacjonarna niewrażliwość na ból (CIP) definiowana jest jako niezdolność do odczuwania bólu od urodzenia, podczas gdy wszystkie pozostałe modalności pozostają nienaruszone i są związane z wieloma dziedzicznymi neuropatiami czuciowymi i autonomicznymi (HSAN), w tym HSAN4 i HSAN5 ( 26, 27). W obu przypadkach mutacje (w NTRK1 dla HSAN5 i NGFB dla HSAN4) powodują całkowitą utratę nocyceptorów. Cox i in. (28) donoszą o trzech rodzinach, w których mutacje nonsensu w SCN9A były powiązane z niewrażliwością na ból (tj. CIP związana z kanałopatia). W przeciwieństwie do innych HSAN, w których tracone są nocyceptory, centralny i obwodowy układ nerwowy wydaje się nietknięty u dotkniętych osób. Zidentyfikowano trzy niezależne mutacje homozygotyczne u osobników dotkniętych chorobą. S459X, I767X i W897X. z których wszystkie powodują utratę funkcji w kanale Nav1.7, gdy ulegają ekspresji w heterologicznym systemie ekspresyjnym (28). Goldberg i wsp. zgłosiło dziewięć innych mutacji powodujących utratę funkcji w SCN9A w dziewięciu rodzinach siedmiu narodowości (29). We wszystkich rodzinach odpowiedzi motoryczne, reakcje autonomiczne i zdolność wykrywania bodźców zmysłowych pozostały nietknięte, co sugeruje ważną rolę dla Nav1.7 w nocycepcji, jak przewidziano przez model myszy z knockoutem Scn9a specyficzny dla tkanki (3, 29). Miny globalnie nokaut Nav1.7 giną wkrótce po urodzeniu z powodu niezdolności do karmienia z powodu anosmii (F. Zufall, komunikacja osobista), a ludzie z mutacjami zerowymi są także anosmiczni (29). Jednak całkowita niewrażliwość na ból u osób z CIP podkreśla bezwzględny wymóg funkcji Nav1.7 do nocycepcji u ludzi. Rodzinna migrenka hemiplegiczna Migrena jest wyniszczającym zaburzeniem nerwowo-naczyniowym epizodycznych bólów głowy, które dotyka ponad 10% populacji (30). Istnieje wiele dowodów sugerujących, że ból głowy jest przede wszystkim spowodowany aktywacją układu trójdzielnego i naczyniowego unerwiającego oponowe i powierzchowne korowe naczynia krwionośne i wystającego do jądra trójdzielnego jądra w pniu mózgu (31). Mechanizm powstawania bólu głowy podczas ataku migreny pozostaje kontrowersyjny; istnieją jednak dowody na zaangażowanie zarówno peryferyjnego uczulenia nocyceptorów oponowych, jak i centralnego uwrażliwiania neuronów rogu grzbietowego rdzenia w procesie (patrz odnośnik 31). W przypadkach, w których migrena jest związana z aurą, uważa się, że aura jest generowana przez zjawisko depresji rozszerzającej się na kort (CSD), która charakteryzuje się samo-propagującą krótką serią depolaryzacji, która porusza się w obrębie kory (32).
[hasła pokrewne: kaufland łódź godziny otwarcia, suszona mięta, odma opłucnowa rehabilitacja ]

Powiązane tematy z artykułem: kaufland łódź godziny otwarcia odma opłucnowa rehabilitacja suszona mięta