Ból jako kanałopatia 2

Konsekwencje tych mutacji w SCN9A dla funkcji kanału nie zostały zgłoszone, a związek między nieprawidłowościami OUN i mutacjami SCN9A pozostaje niejasny; jednakże spektrum zespołów powiązanych z mutacjami w Nav1.7 definiuje ten kanał jako krytycznego gracza o zmienionej pobudliwości neuronów połączonej z ludzkimi patologiami. Szersze znaczenie podobnych zmian w funkcji kanału sodowego i związek z patofizjologią spektrum dziedzicznych zespołów, takich jak ból epizodyczny, epilepsja, miotonia i okresowe porażenie, mogą mieć potencjalne znaczenie dla wysiłków związanych z opracowywaniem leków. Chociaż większość dotychczas opisanych patologii kanału Na dotyczy zmian kinetyki inaktywacji kanału, nie jest jasne, czy z tego fenotypu wynika wspólna patofizjologia. Jarecki i jego współpracownicy sugerowali, że odradzające się prądy sodowe mogą stanowić wspólny mechanizm patofizjologiczny dla ludzkich kanałowych funkcji zyskownych funkcji (60). Zwykle kanały sodowe nie przewodzą prądów podczas fazy repolaryzacji po potencjale czynności i nie mogą być ponownie otwierane aż do hiperpolaryzacji przez wiele milisekund. Jednak prądy odradzające się otwierają się podczas repolaryzacji, pozwalając na szybkie wystrzelenie innego potencjału akcji. Neurony te mogą następnie wywoływać wybuchy potencjałów czynnościowych w odpowiedzi na bodźce depolaryzujące. Ponieważ prądy odradzające zostały opisane tylko w kilku rodzajach komórek nerwowych, potrzebne są dalsze badania nad występowaniem tych prądów w innych tkankach neuronowych i nieneuronalnych, aby określić, czy mają one szeroką patologiczną rolę w kanałopatiach sodowych (61). Rodzinny syndrom bólu epizodycznego Istnieje coraz więcej dowodów na udział kanałów TRP we wszystkich aspektach fizjologii czuciowej ssaków, w tym widzenia, słuchu, podniebienia, węchu i chemosensacji (62). Dowody na udział w transdukcji bólu i bólu zapalnym gromadziły się w badaniach z nokautem myszy (patrz poniżej i odnośnik 63). Chociaż co najmniej 14 przypadków monogennych ludzkich zaburzeń zostało zmapowanych do kanałów kanałowych TRP (64), pierwsza ludzka kanałowa zasłona TRP, leżący u podstaw zespołu bólowego, została niedawno zgłoszona (65), opisując rodzinę kolumbijską z rodzinnym epizodycznym zespołem bólowym (FEPS) (65). ). Mutacja mutacji, N855S, w genie TRPA1 była powiązana z zespołem. Analiza biofizyczna zmutowanego kanału wykazała fenotyp wzmocnienia funkcji, w którym kanał wykazywał pięciokrotny wzrost prądu aktywacji (za pomocą zimnych lub chemicznych bodźców) przy normalnym potencjale spoczynkowym (65). Dokładne mechaniczne powiązanie między kanałopatia i FEPS pozostaje do wyjaśnienia, ale zaangażowanie TRPA1 w uczulanie na zimno w modelach myszy sugeruje defekt w obwodowych nocyceptorach z powodu mutacji zysku w funkcji w TRPA1. Pomimo silnych dowodów z badań transgenicznych sugerujących funkcjonalny udział kanałów TRP w ścieżkach bólu, TRPA1 jest pierwszym przykładem kanału kanałowego TRP powiązanego z dziedzicznym ludzkim zaburzeniem bólowym. Jednak pojawienie się badań asocjacyjnych całego genomu (GWAS) prawdopodobnie oświetli sposób, w jaki inne mutacje kanałów TRP przyczyniają się do stanów bólowych u ludzi (65). Ból trzewny Ból trzewny charakteryzuje się słabą lokalizacją i bólem skierowanym na dermatomy odległe od uszkodzonych wnętrzności. Jedną z najczęstszych postaci bólu trzewnego i dyskomfortu w jamie brzusznej jest zespół jelita drażliwego (IBS). Kilka badań wykazało, że istnieje silny składnik genetyczny w częstości występowania IBS (rodzinnego IBS), a wiele potencjalnych genów zostało zbadanych, chociaż nie znaleziono silnego związku z żadnym z kandydujących genów, takich jak P2X3 lub TRPV1 (66). )
[hasła pokrewne: nfz przegladarka skierowan do sanatorium, leczenie lekomanii, psychoterapia grupowa warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie lekomanii nfz przegladarka skierowan do sanatorium psychoterapia grupowa warszawa