Badanie ochronne przy użyciu szczepionki z grupy A Streptococcus M Protein Vaccine. WYZWANIE WOBEC INFEKTYWNOŚCI WOLONTARIUSZY LUDZKICH

Zdrowe dorosłe samce ochotników immunizowano oczyszczonym białkiem M ze paciorkowców grupy A. Typ 1. Szczepionkę podano podskórnie jako antygen wytrącony z wodorotlenku glinu w trzech dawkach. Osobnicy kontrolni otrzymywali placebo adiuwanta wodorotlenku glinu. Aby przetestować skuteczność immunizacji, szczepionki i kontrole były poddane prowokacji wirulentnym szczepem paciorkowców typu przyłożonych do gardła. Szczepienia i prowokacje zaszczepionych i kontrolnych osobników (19 mężczyzn w każdej grupie) przeprowadzono jako podwójnie ślepą próbę. Wszyscy pacjenci byli starannie kontrolowani przez badania fizyczne i laboratoryjne przed i po planach immunizacji i zakaźności. 30-50 dni po ostatniej iniekcji, szczepionki i osoby kontrolne zostały zainfekowane paciorkowcami. Utrzymano ostrożny nadzór w celu oceny zakresu nabytego zakażenia paciorkowcami. Badano codziennie hodowle gardła, liczbę leukocytów, temperaturę oraz fizyczne oznaki i objawy. Wszyscy pacjenci otrzymali 1,2 miliona U penicyliny domięśniowo nie później niż 6 dni po inokulacji hodowlą. Chorobę oceniano na podstawie wysiękowego zapalenia gardła i adenopatii szyjki macicy z towarzyszącą pozytywną kulturą gardła. Według tych kryteriów 9 z 19 kontrolnych placebo i z 19 osób zaszczepionych chorowało. Po leczeniu penicyliną nie zaobserwowano żadnych pozostałości choroby ani powikłań klinicznych. Stwierdzono, że szczepionka z białkiem M strącanym za pomocą ałunu zapewnia ochronę przed infekcją paciorkowcami typu górnych dróg oddechowych.
[przypisy: nfz przegladarka skierowan do sanatorium, zgrubienie opłucnej, parafrenia ]

Powiązane tematy z artykułem: nfz przegladarka skierowan do sanatorium parafrenia zgrubienie opłucnej