Atlas Chorób Serca: kardiomiopatie, zapalenie mięśnia sercowego i choroba osierdziaAtlaty chorób serca: choroby sercowo-płucne i guzy serca ad

Wysokiej jakości rysunki i wykresy liniowe są przeplatane, aby dostarczyć informacji o objawach, symptomach i leczeniu konkretnych zaburzeń, a także informacji statystycznych. Większość ilustracji jest w kolorze. Kolor jest również skutecznie wykorzystywany do poprowadzenia czytelnika przez tekst. Na przykład główne nagłówki dla każdego rozdziału są konsekwentnie wyróżniane w szarym polu, które rozciąga się na całej stronie. Tabele są podświetlane na żółto przez cały czas; wykresy i wykresy są zielone.
Tekst jest jasny i zwięzły. Większość rozdziałów ma spójny format, począwszy od wstępu (historia i tło), a następnie poprzez materiał ilustracyjny (z rozległymi legendami) w celu omówienia wyników klinicznych, diagnozy i podejścia do leczenia. Odniesienia są ograniczone do artykułów o znaczeniu historycznym lub aktualnych trendów. Tom 2 zawiera jednak listę wybranych odpowiednich monografii po wprowadzeniu.
Książki mają pewne wady. Choć koszt może być uzasadniony jakością – pod względem pisania, grafiki, projektu i koloru – koszt 125 $ na tom może być zbyt wysoki dla większości studentów. Ponadto paginacja, która składa się z numerów rozdziałów poprzedzających numery stron dla każdej sekcji (2.1, 2.2 itd.), Jest niezręczna.
Format serii Atlas sprawia, że jest to potężne narzędzie dydaktyczne. Podejście przypomina wielką prezentację: zwięzłą, wyrazistą narrację opartą na wyrazistych, wizualnych obrazach. Jeśli wolumeny 2 i 3 wskazują na poziom jakości całego zestawu 12-woluminowego, to z entuzjazmem mogę polecić go jako cenny dodatek zarówno dla bibliotek osobistych, jak i instytucjonalnych. Seria ta będzie przydatna dla wszystkich osób zainteresowanych chorobami układu krążenia, ale przyniesie szczególne korzyści uczniom i stażystom. Obrazy z serii 12-woluminowej są teraz dostępne osobno w postaci druku i slajdów, a obietnica Dr. Braunwalda oferowania tych zdjęć w formacie CD-ROM jest najbardziej ekscytująca. Ten pierwszy będzie bardzo cenny dla instruktorów, drugi dla studentów medycyny sercowo-naczyniowej.
Robert J. Hall, MD
Texas Heart Institute, Houston, TX 77030

[patrz też: anestezjolog kto to, suszona mięta, leczenie lekomanii ]